Tyrėjai pademonstravo vieno atomo šviesos jungiklį

Researchers Develop a Single Atom Light Switch

Naujai paskelbtas tyrimas – mokslininkai iš Vienos technologijos universiteto parodė labai efektyvius, valdomus vienu atomu,  optinių signalų perjungimus tarp dviejų optinių skaidulų.

Šviesa gali būti perjungiama tarp dviejų šviesolaidžių kabelių Vienos technologijos universitete tik su vienu atomu . Toks jungiklis leidžia kvantinius reiškinius panaudoti informacijos ir ryšių technologijose.

Researchers-Develop-a-Single-Atom-Light-Switch
Kvantinis šviesos jungiklis: jis gali užimti abi galimas būsenas tuo pačiu metu.

Skaidulinės optikos kabeliai pasisuko į kvantines laboratorijojas : mokslininkai,  siekdami manipuliuoti šviesa, bando sukurti optinius jungiklius ties įmanoma mažesniu masteliu. Vienos technologijos universitete tai dabar gali būti padaryta naudojant vieną atomą . Tradiciniai stiklo pluošto kabeliai, kurie naudojami interneto duomenų perdavimui , gali būti tarpusavyje sujungti mažytėmis kvantinėmis sistemomis .

Šviesa butelyje

Profesorius Arno Rauschenbeutel ir jo komanda Vienos technologijos universitete pagavo šviesą į vadinamąjį “ butelinį rezonatorių “ . Pakliuvusi ant šių išsipūtusio stiklo objektų paviršiaus, šviesa eina ratu . Jei tokį rezonatorių priartinti prie stiklo pluošto, kuris turi šviesą, dvi sistemos poruojasi ir šviesa gali perlipti iš stiklo pluošto į rezonatoriaus butelį.

„Kai rezonatoriaus apskritimo perimetras atitinka šviesos bangos ilgiui, mes galime šimtu procentų iš stiklo pluošto šviesą pernešti į rezonatorius butelį  – o iš ten ji gali pereiti į antrąjį stiklo pluoštą “ aiškino Arno Rauschenbeutel .

Quantum-Light-Switch
Šviesos butelyje: optinė skaidula su sustabdytu šviesos pluošteliu.

A Rubidium Atom as a Light Switch

Ši sistema, susidedanti iš įeinančio pluošto, rezonatoriaus ir išeinančio pluošto yra labai jautri: „Kai mes turim vieną rubidžio atomą ir jis liečiasi su rezonatoriumi, sistemos elgesys gali pasikeisti dramatiškai“, sako Rauschenbeutel. Jei šviesa yra rezonanse su atomu, tai net galima išlaikyti visą šviesą pradiniame stiklo pluošte, ir niekas nepereina į rezonatorių ir išeinantį stiklo pluoštą. Atomas veikia kaip jungiklis, kuris nukreipia šviesą į vieną ar kitą pluoštą.

Daugiau apie tai skaitykite: http://scitechdaily.com/researchers-demonstrate-single-atom-light-switch/