Perversmas kvantinėje kriptografijoje – pademonstruotas tobulas bito perdavimo sugumas

Perfectly Secure Bit Commitment
5.00/5 (1)

Pirmą kartą mokslininkai pademonstravo tobulai saugų bitų perdavimą, siųsdami užšifruotus duomenis tarp svetainių Ženevoje ir Singapūre

Kvantinės kriptografijos laimėjimas rodo, kad informacija gali būti užšifruojama ir iššifruojama visiškai saugiai, naudojant kombinuotas Kvantinės ir Reliatyvumo teorijų galias – leidžia siuntėjui perduoti koduotą informaciją slaptai ir be jokių įsibrovimo ar manipuliacijos galimybių.

AliceBobEve

Mokslininkai siuntė užkoduotus duomenis tarp porų svetainių – Ženevoje ir Singapūre , išlaikydami “ tobulą saugumą“ ištisas penkiolika milisekundžių – praktiškai tai kriptografų vadinama „bito perdavimo“ protokolas, remdamiesi šio tyrimo bendraautoriaus dr Adrian Kent iš Kembridžo Taikomosios matematikos ir teorinės fizikos departamento, teoriniais darbais.

Mokslininkai šį darbą apibūdina kaip pirmas žingsnis, kuris vieną dieną galėtų padaryt perversmą finansinėje prekyboje ir kitose rinkose visame pasaulyje .

“ Bito perdavimas“  (‘Bit commitment’) yra matematinė versija saugiai užklijuotame voke. Duomenys būtų pateikti iš šalies A į šalį B užrakintoje būsenoje ir negali būti keičiama kartą išsiuntus, ir gali būti dekoduota tik kai šalis A suteikia raktą – visiškai saugiai, net jei viena iš šalių bando apgauti .

Šis metodas gali vieną dieną būti panaudojamas viskam – nuo pasaulinės finansų prekybos iki saugaus balsavimo rinkimuose ir net distanciniams lošimams, nors mokslininkai pabrėžia, kad tai tik “ pirmasis žingsnis į naują teritoriją “ .

Tai didelis laimėjimas “ Kvantinės kriptografijos“ pasaulyje – pirmiausiai, kad kažkada buvo manoma, kad tai neįmanoma. Konsultacijų rezultatai paskelbti žurnale  Physical Review Letters.

„Tai pirmas tobulai saugaus bito perdavimas – reminatis išimtinai fizikos dėsniais ir nieko daugiau – ir tai buvo įrodyta „, sakė Adrian Kent .

Bet koks signalas tarp Ženevos ir Singapūro užtrunka mažiausiai penkiolika milisekundžių (milisekundė – viena tūkstantoji sekundės).

Toks akies mirksnis šiuolaikinei technologijai yra pakankamai ilgas, kad duomenis būtų galima perduoti užšifruotus tarp svetainių, o vėliau iššifruoti – su saugumu, “ besąlygiškai garantuotu “ fizikos dėsnių .

Mokslininkai panaudojo dvi skirtingas fizikos sritis : Einšteino specialiąją reliatyvumo – aiškinančią vienodą judėjimą tarp dviejų objektų judančių santykiniu greičiu – sujungtą su kvantinės teorijos galia, – naujoji elementariųjų dalelių pasaulio fizika , kurią Einšteinas viešai atmetė kaip “nesąmonę” (spooky) .

Visiškai saugus “ bito perdavimas“ panaudojant vien tik kvantinės teorijąos galias laikoma, kad neįmanoma, teigia mokslininkai ir „ekstra kontrolė“ suteikiama reliatyvumo yra esminė.

Profesorius Gilles Brassard iš  Montr’eal Universiteto, vienas iš kvantinės kriptografijos bendrasavinnkų-išradėjų, kuris nedalyvavo šiame tyrime , kalbėjo apie “ viziją“ , kurią jis turėjęs prieš penkiolika metų – bandant sujungti kvantinę „bito perdavimo“ su reliatyvumu siekiant “ sutaikyti“ šias teorijas – kurioje Einšteinas ir pirmasis kvantinis fizikas Nilsas Boras “ prisikels iš savo kapų ir pagaliau paspaus viens kitam ranką „…