Naujoviška vaizdo technologija paaiškina savaiminį molekulių surinkimą

selfassembly

Unikalus bendradarbiavimas tarp chemikų ir matematikų Eindhoven’o technologijos universitete ( TU/e ) leido sukurti naują vizualizacijos technologiją, kuri atskleidžia molekulių saviorganizacijos procesą iki precedento neturinčio detalumo lygio.

Mokslininkai, vadovaujami TU/e profesorių Bert Meijer ir Remco van der Hofstad, paskelbė apie savo proveržį praėjusią savaitę vedančiajame žurnale „Science“. Naujoji technologija atveria unikalias sudėtingų saviorganizuojančių medžiagų, nerndamų gamtoje, tyrimų galimybes su daugeliu potencialių pritaikymų elektronikoje, medicinoje ir energetikoje.

Mokslinių tyrimų grupė dėmesį skyrė medžiagoms , vadinamoms supramolekuliniais polimerais – ilgos eilutės sudarytos iš atskirų molekulių. Šios medžiagos turi galimų įvairių pritaikymų, pavyzdžiui: biologinės regeneracinės medicinos medžiagos, vietoj nanovamzdelių su geromis laidumo savybėmis elektronikoje, arba kaip fotoelektros ateities saulės elementų medžiagos.

Revoliucinė technologija

selfassemblyGeri vizualizavimo metodai yra esminis momentas išsiaiškinant dinaminius vyksmus, vykstančius mikro- ir nano- masteliuose molekulių saviorganizavimosi procese. Revoliucinė ir sumani „super-skiriamosios galios mikroskopijoje“ technologija, pristatyta pastaraisiais metais, leidžia optinę vizualizaciją objektų, kurių matmenys mažesni nei įprastai įmanoma naudojant optinę technika.

Retas bendradarbiavimas