Naujas „jungiklis“ gali pagreitinti kvantinius skaičiavimus

140409134734 large
5.00/5 (1)

Panaudoję lazerį, kad patalpintų individualius rubidžio atomus šalia šviesos gardelės paviršiaus, mokslininkai sukūrė naują metodą dalelių sujungimui. Pirmiausia – tai galėtų padėti galingų kvantinių sistemų plėtrai. Nauja technologija leidžia mokslininkams suporuoti pavienius  rubidžio atomus su vienu fotonu.

Tai leidžia tiek atomui tiek ir fotonui perjungti kitos dalelės kvantinę būseną, pasitelkiant mechanizmą, kuris gali vykdyti kvantinio lygio skaičiavimo operacijas.

Negana to, mokslininkai mano, kad jų metodas leis jiems padidinti naudingų sąveikų, vykstančių mažoje erdvėje, skaičių, taip padidinant kvantinių skaičiavimų našumą.

Įrodyta, kad iš esmės atomas gali perjungti fotono fazę. Ir fotonas gali perjungti atomo fazę.

Tai reiškia, kad fotonai gali turėti dvi poliarizacijos būsenas, o sąveika su atomu gali pakeisti fotoną iš vienos būsenos į kitą; ir atvirkščiai, sąveika su fotonais gali pakeisti atomo energijos lygį iš „bazinės“ būsenos į „sužadintą“ būseną .
Tokiu būdu atomas fotonas sąveika gali tarnauti kaip kvantinis jungiklis perduodant informaciją – kaip tranzistoriaus ekvivalentas klasikinėje kompiuterinėje sistemoje . Ir patalpinant daug atomų tame pačiame fotonų lauke, mokslininkai galėtų kurti tinklus, kurie gali efektyviau apdoroti kvantinę informaciją.

140409134734-largeMedžiaga iš: http://www.sciencedaily.com