Mokslininkai sukūrė naują asimetrinį topologinį izoliatorių

Topological Insulator

Mokslininkų komanda atrado naują asimetrinį topologinį izoliatorių, kuris pagamintas iš daugelio sluoksnių BiTeCl. Jis leidžia elektros srovei tekėti kitaip pagal viršutinį paviršių, nei per vidų.

Mokslininkai, dirbantys SLAC, Stanfordo, Oksfordo, Berkeley Lab ir Tokijuje atrado naujo tipo kvantinių medžiagų, kurių neįprastos savybė gali savaime vesti link naujos elektronikos sukūrimo.

Topological Insulator
Šioje asimetrinė topologijos izoliatoriaus BiTeCl piešimo, dugno paviršius sudėtyje yra elektronų perteklius, o viršutinis paviršius turi apie teigiamo krūvio perteklius „skyles“. Kraštas, kur jie patenkinti suformuoja natūralų pn sandūros, leidžianti naujų įrenginių programas. Paveikslėliai brėžinyje, darytos ARPES techniką, atskleidžia ryškius netolygumus energijos ir impulso elektronų viršuje (kairėje) ir apačioje (dešinėje) paviršių. Adaptuota iš Y.L. Chen et al Gamta Fizika. Adapted from Y.L. Chen et al, Nature Physics

Medžiaga vadinama bismuto tellurochloridu arba BiTeCl. Jis priklauso klasei medžiagų, vadinamų topologiškais izoliatoriais, kurios tobulai praleidžaia elektros srovę jų paviršiumi, bet ne per jų vidurinę dalį. Mokslininkai tikisi išnaudoti jų neįprastas savybes kurdami „spintronikos“ įrenginius, kurie naudotų elektrono sukinį, o ne tik jo krūvį pernešant energiją ir informaciją su 100 procentų efektyvumo ir kambario temperatūroje.

Skaityti daugiau: http://scitechdaily.com/scientists-discover-new-asymmetric-topological-insulator/