Mikroskopinius objektus nuo radiacijos apsaugo grafeno „Sumuštinis“

Graphene Controls Radiation Damage
5.00/5 (1)

Patalpindamidami mikroskopines medžiagas tarp dviejų lakštų grafeno, mokslininkai atrado naują metodą, kaip apsaugoti mikroskopinius objektus nuo kenksmingo radiacijos poveikio, mikroskopuojant. Šis metodas gali greitai tapti pagrindiniu, leidžiančiu kiekvieną atskirą atomą baltymų grandinėje tirti tiesiogiai.

Stipresnis nei plienas , tačiau tik vieno atomo storio – naujausi tyrimai naudojant stebuklingą 2D medžiagą – grafeną galėtų artimiausioje ateityje  atskleisti  baltymų elgsenos ir struktūros paslaptis .

Artist impression of a graphene sheet. Credit: The University of Manchester
Meninė grafeno lakšto interpretacija. Credit:  University of Manchester

Mokslininkai iš Mančesterio universiteto ir SuperSTEM įmonės, atrado, kad labiausiai pažeidžiama  mikroskopinės medžiagos nuo žalingo radiacijos poveikio po mikroskopu gali būti apsaugotos kai jos yra “ įterpiamos“ tarp dviejų lakštų grafeno . Technika netrukus gali būti pritaikyta atliekant kiekvieno atskiro baltymų grandinės atomo tiesioginį tyrimą, tai svarbiausias ir revoliucingiausias žingsnis. pakeisiantis mūsų supratimą apie ląstelių struktūrą, apie imuninės sistemos reagavimą į virusus ir tai padės sukurti naujus antivirusinius vaistus .

Stebėjima kai kurių objektų, tokių kaip baltymų ir kitų jautrių 2D medžiagų atomo lygmeniu mažytes struktūras reikalauja galingo elektroninio mikroskopo . Tai nepaprastai sudėtinga, nes elektronų pluošto spinduliai gali sunaikinti labai trapias struktūras. Būtina užregistruoti, nufotografuoti iki visi naudingi duomenys objekte bus sunaikinti. Tačiau apsaugant trapius objektus tarp dviejų lakštų grafeno tai reiškia, kad jie gali būti fotografuojami veikiami elektronų pluošto ilgiau be žalos, tada galima kiekybiškai nustatyti kiekvieną atomą struktūroje. Šis metodas pasirodė esąs labai sėkmingas trapių organinių 2D kristalų tyrimo atveju, o rezultatai paskelbti žurnale ACSNano .

Šio tyrimo metu mokslininkų komanda , kurioje dalyvavo seras Kosta Novoselov, pasidalino 2010 metų Nobelio fizikos premija už puikių savybių grafeno atradimą, galėjo stebėti kitos labai trapios 2D medžiagos, inkapsuliuoto tarp dviejų lakštų grafeno mikroskopinio kristalo  savybes, – molibdeno di-sulfido.

Read more: http://scitechdaily.com