Kvantinių taškų lazeris atveria kelią pigesnei fotonikai

140304130031 large

Dėl staigaus telekomunikacijų tinklų pralaidumo poreikio augimo, ekspertai nuolat ieško naujų būdų, kaip perduoti vis didėjančius duomenų kiekius greičiausiais ir pigiausiais įmanomais būdais. Fotoninių įtaisų – kuri konvertuoti šviesą į elektronų judesį ir atvirkščiai – informacijos perdavimui siūlo tradiciniams vario tinklo sujungimams energiją taupančią alternatyvą. Deja, šie įtaisai tuo pačiu yra ir beveik visada pernelyg brangūs.

Vienas iš būdų kaip tas išlaidas sumažinti – padaryti fotoniką suderinamą su esama silicio mikroelektronikos pramone. Perspektyvus būdas tai padaryti – auginti kvantinius taškus lazeriams tiesiai ant silicio substratų.

140304130031-large
Nors tokių kvantinių taškų lazerių, užaugintų ant silicio, iki šiol veikimas neprilygo analogiškų lazerių, auginamų iš savo natūralių substratų, kuriems platformos pagamintos iš panašių medžiagų, kaip patys kvantinių taškų lazeriai.

Mokslininkų ir tyrėjų grupei iš Kalifornijos Santa Barbaros universiteto (University of California at Santa Barbara) pavyko rasti problemos sprendimą ir sukurti pigių kvantinių taškų lazerių fotonikai metodą.

Jų naujajame darbe, komanda išaugo kvantinių taškų tiesiogiai silicio substratų naudojant techniką vadinamą  molekulinio spindulio epitaksija – MBE (molecular beam epitaxy).   „Epitaksija“ tai reiškia procesą, kai augina vieną kristalą ant kito viršaus, su viršutinio sluoksnio  orientacija, užduodama (valdoma) apatinio sluoksnio, pagrindo.

Skaityt daugiau:  http://www.sciencedaily.com