Inžinieriai sukūrė programavimo kalbą sintetinės DNR kūrimui

1 uwengineersi
5.00/5 (1)

Panašiai, kaip rašomas kodas kompiuteryje naudojant Python arba Java, chemikams netrukus gali būti suteikta galimybė pasinaudoti struktūriniais nurodymais “ programai“ , kaip DNR molekulės turi sąveikauti mėgintuvėlyje arba ląstelėje. Vedančioji  Vašingtono universiteto (WU) grupė sukūrė programavimo kalbą chemijai. Tyrėjai tikisi – supaprastės pastangos sukuriant sistemą, kuri leistų valdyti cheminių medžiagų reakcijos mišinių elgesį taip, kaip įterptinės sistemos – elektroniniai reguliatoriai valdo automobilius, robotus ir kitus įtaisus .

uwengineersi001
Menininko  koncepcija. DNR struktūros ir cheminių reakcijų „programa“ ekrane.“Cheminis kompiuteris“ vykdo molekulinę programą. Kreditas: Yan Liang L2XY2.comLiang, L2XY2.com

Medicinoje, tokios sistemos galėtų tapti „protingais“ vaistų pernešėjais arba ligų detektoriais ląsteliniame lygyje.

Paieškų rezultatai buvo paskelbti internete šią savaitę (rugsėjo 29) Nature Nanotechnology.
Chemikai ir pedagogai moko ir naudoja cheminių reakcijų tinklus, šimtmečių senumo lygčių kalbą, kuri apibūdina, kaip chemikalų mišiniai turi elgtis. Vašingtono universiteto inžinieriai panaudodami šia kalbą, padarė žingsnį pirmyn – naudoja ją rašyti programoms , kurios valdytų molekulių judėjimą užsakyta linkme.
Straipsnio autorius Georg Seelig, (WU docentas elektros inžinerijos ir kompiuterių mokslo ir inžinerijos srityse) paaiškino: „Mes pradedame nuo abstraktaus, matematinio cheminės sistemos aprašymo, ir tada sukūrimui, realizuojančių norimą dinamiką, molekulių panaudojame DNR. Siekiamybė – naudoti šią technologiją sukuriant bendrosios paskirties įrankius. „

1-uwengineersi
Cheminės programos pavyzdys. Čia A, B ir C  – skirtingos cheminių medžiagų rūšys . Kreditas: Yan Liang L2XY2.com

Žmonės ir kiti organizmai turi sudėtingus nano dydžio molekulių tinklus , kurie padeda reguliuoti ląstelių elgseną ir palaiko kūno kontrolę. Mokslininkai dabar ieško būdų sukurti sintetines sistemas, kurios elgiasi kaip biologinės, tikėdamiesi, kad sintetinės molekulės gali pakeisti ir palaikyti natūralias organizmo funkcijas. Siekiant šio tikslo, sistemai reikia sukurti sintetines DNR molekules, kurios varijuoja, atsižvelgiant į joms užduotas funkcijas.

Nauja koncepcija dar nėra parengta taikymui medicinos srityje , tačiau tolesnis  šios sistemos panaudojimas galėtų apimti molekulių sukūrimą, kurios savarankiškai susirinktų ląstelėse ir tarnautų „protingais“ jutikliais. Jie gali būti įterpti – integruoti į ląstelę, tada užprogramuoti aptikti nenormalius pakitimus ir reaguoti užduotu rėžimu, galbūt pateikiant vaistus tiesiai į tas ląsteles.

Skaityti daugiau: http://phys.org/news/2013-09-language-synthetic-dna.html