Galintys šokinėti robotai

robotas1

Šokinėjantys robotai tikriausiai jau nieko nenustebintų, tačiau Harvardo universiteto mokslininkai atrado naują būdą, kaip robotai galėtų šokinėti dar aukščiau. Vietoj stipresnių spyruoklių kojose, cilindrų su suspaustu oru, elektros ar vidaus degimo variklių jie į roboto korpusą įmontavo nedideles talpas, turinčias lanksčias sieneles. Į šias talpas patenka metano ir deguonies mišinys, kuris yra uždegamas, o mikrosprogimai išmeta robotą į orą. Naudodami šią technologiją, mokslininkai pagamino nedidelį guminį trikojį robotą, galintį iššokti į aukštį, daugiau kaip 30 kartų viršijantį jo paties matmenis.

Norėdami sukurti vis didesnio funkcionalumo robotus, pastaruosius kelerius metus mokslininkai ir tyrėjai vis dažniau ima naudoti įvairias minkštas medžiagas, kurios yra ir lengvesnės nei metalas, ir lengviau prisitaiko prie aplinkos pokyčių. Siekdami šių tikslų Harvardo universitete trimačiu spausdintuvu iš silikono gumos sukūrė robotą. Tiesa, vienintelis dalykas, kurį jis kol kas gali – tai šokinėti.robotas1

Tačiau tikimasi rasti būdų, kaip šuolius tiksliai valdyti ir padaryti naudingus: iš pradžių bus bandoma pasiekti, kad robotas visuomet nusileistų reikiamoje vietoje, o kad nenukentėtų roboto korpusas, tiksliai mikrovožtuvais ir davikliais reguliuoti dujų kiekį.

Tokie šokinėjantys robotai gali praversti gelbėjimo operacijose, kai reikia peršokti dideles kliūtis. Kitas darbas, laukiantis mokslininkų – rasti, kaip valdyti tokius robotus, būtų galima koreguoti judėjimą vieno bei kelių vienas po kito einančių šuolių metu.

Šio tyrimo rezultatai paskelbti straipsnyje „Using Explosions to Power a Soft Robot“, Angewandte Chemie, DOI: 10.1002/ange.201209540